ارزهای دیجیتال

1403/1/10 06:08

ارزهای دیجیتال

بیت کوین یکی از معروف ترین ارزهای دیجیتال است که تا 10 سال پیش قیمتی خیلی کم در حد چند هزار تومتن داشت امادر چند سال گذشته به قیمت بالایی رسیده که این امر موجب سو استفاده بسیاری از سودجویان از این بازار شده است. 

بر اساس پژوهش‌های دانشگاه کمبریج در سال ۲۰۱۷ بین ۲٫۹ میلیون و ۵٫۸ میلیون کاربر منحصر به فرد که بسیاری از آن‌ها از بیت‌کوین استفاده می‌کنند یک کیف پول رمز نگاری شده دارند. شمار کاربران بیت‌کوین به‌طور قابل توجهی از سال ۲۰۱۳، از سه هزار نفر به بیش از یک میلیون رشد کرده‌است.

در اردیبهشت ۱۳۹۷ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که به‌کارگیری بیت‌کوین و ارزهای مجازی دیگر در همه مراکز پولی و مالی ممنوع است.

سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید شیعیان استفاده از بیت‌کوین را به مفسده اقتصادی نداشتن و خلاف قانون نبودن، مشروط کرده‌است.[

نکته اساسی این است که ارزهای دیجیتال به خودی خود مشکلی ندارد و در دنیای مبادلات مجازی نقش به سزایی دارند.

اما تهدیدی که در کمین شماست سودجویانی هستند که وارد بازار ارزهای دیجیتال شده اند این افراد بعد از دریافت پول ارز را تحویل مشتری نمی دهند یا درقبال پول دریافتی یک رشته کد بی اعتبار را برای مشتری ارسال می کنند.

بررسی شگرد های چند باند متلاشی شده در حوزه کلاهبرداری ارزهای دیجیتال نشان می دهد که اغلب آنها از یک روش یکسان برای به دام انداختن طعمه هایشان استفاده میکنند.

روش از این قرار است که آنها یک ارز دیجیتال بی ارزش را به مشتری خود معرفی می کنند و به او نوید می دهند که این ارز تا چندماه آینده رشد صعودی مانندبیت کوین را تجربه خواهد کرد و بامثال هایی از این دست فرد را ترغیب به سرمایه گذاری در این ارز بی ارزش می کنند.

درحقیقت این ارز بسیار بی ارزش بوده و ارزشی کمتر از 1ریال خواهد داشت.و اگر برروی این ارز سرمایه گذاری کرده باشید باید سرمایه خود را برباد رفته بدانید.

بهتر است که اگر آشنایی کافی با ارزهای دیجیتال ندارید نسبت به خرید آن اقدام نکرده و سرمایه خود را در معرض خطر قرار ندهید.

یااگر مصمم به سرمایه گذاری در این حوزه هستید برای خرید حتما از افرادی که نسبت به این بازار آگاهی و تسلط کافی را دارند کمک گرفته و از دانش آنها استفاده کرده تا متضرر نشوید.


نویسنده: کارشناس 2 موسسه عدل نوین دسته بندی: کلاهبرداری تاریخ ثبت: 06:08 1403/1/10 150 نفر بازدید