لیست مراکز احراز هویت سجام

1403/1/10 05:28

لیست مراکز احراز هویت سجام

بورس در ایران از سال 1346 کار خود را آغاز کرده و امروزه می توان گفت یکی از مهم ترین بازارهای سرمایه ای در کشور به شمار می رود . این روزها عده زیادی از سرمایه گذاران به فعالیت در بورس علاقه مند هستند و سرمایه های عظیمی در این بازار رد و بدل می شود . سرمایه گذاران برای فعالیت و خرید و فروش سهام در بازار بورس لازم است ابتدا در سامانه سجام ثبت نام کنند .

سامانه سجام به نوعی یک بانک اطلاعاتی محسوب می شود که اطلاعات شناسنامه ای ، ارتباطی و بانکی تمامی سرمایه گذاران و سهامداران در بازار بورس را ثبت و نگهداری می کند . ثبت نام در سامانه سجام دو مرحله دارد که شامل ثبت نام اینترنتی و احراز هویت می شود . برای احراز هویت لازم است به دفاتری که سامانه سجام معرفی کرده است مراجعه شود . در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص مراکز احراز هویت سجام می پردازیم .

اقدامات پیش از مراجعه به مراکز احراز هویت سجام

سامانه سجام توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار ایجاد شده و زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می کند . با راه اندازی این سامانه ثبت نام در کارگزاری های بورس به صورت آنلاین درآمده و سود سهام سرمایه گذاران بدون زحمت به حساب آن ها واریز می شود .

پیش از مراجعه به مراکز احراز هویت سجام برای ثبت نام در سامانه سجام لازم است به نشانی sejam.ir مراجعه کرد و مراحل ثبت نام را تا انتها تکمیل نمود . در طول فرآیند ثبت نام از ثبت نام کننده تمام اطلاعات شناسنامه ای ، ارتباطی ، شغلی و بانکی خواسته می شود . بنابراین لازم است در زمان ثبت نام به تمام مدارک هویتی و بانکی دسترسی وجود داشته باشد .

بعد از تکمیل مراحل ثبت نام یک کد پیگیری برای ثبت نام کننده ارسال می شود که باید آن را تا پایان مرحله احراز هویت حفظ کند . لازم به ذکر است که تنها ثبت نام در سامانه سجام برای دریافت کد بورسی کافی نیست و ثبت نام در یک کارگزاری نیز لازمه دریافت کد بورسی می باشد . با استفاده از راهنمای تصویری که در مقاله زیر قرار داده شده است می توانید به راحتی در یک کارگزاری ثبت نام کنید .

لیست مراکز احراز هویت سجام

بعد از آنکه مراحل ثبت نام در سامانه سجام تکمیل گشت و کد پیگیری برای ثبت نام کننده ارسال شد ، باید نسبت به انجام احراز هویت اقدام شود . شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که اساسا احراز هویت به چه معناست ؟ باید گفت از آنجا که مراحل ثبت نام در سامانه سجام به صورت اینترنتی انجام می شود و کسی بر صحت اطلاعات ادعایی ثبت نام کننده نظارت ندارد ، لازم است مرجعی باشد تا صحیح بودن اطلاعات را تصدیق کند .

به همین منظور در سطح کشور مراکزی برای احراز هویت سامانه سجام در نظر گرفته شده اند که با مراجعه به آن ها می توان احراز هویت را انجام داد . اکثر این مراکز دفاتر خدمات پیشخوان دولت هستند اما برای یافتن نزدیک ترین دفتر احراز هویت به محل زندگی خود می توانید مراحل زیر را انجام دهید :

1- عبارت سامانه سجام یا آدرس sejam.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوید .

2- بعد از ورود به صفحه اصلی گزینه لیست مراکز احراز هویت را که در یک کادر سبز رنگ قرار گرفته است از بین گزینه ها انتخاب کنید .

3- در این زمان یک صفحه برای شما به نمایش در می آید که بعد انتخاب استان ، شهر و نوع دفتر مورد نظرتان می توانید لیست مراکز را همراه آدرس و شماره تلفن آن مشاهده کنید .

طبق اظهارات مسئولین قرار است به زودی امکان احراز هویت سامانه سجام به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز احراز هویت فراهم شود . احراز هویت الکترونیکی از طریق سامانه سجام و به صورت آنلاین انجام خواهد شد . در مقاله ذیل می توانید توضیحات کاملی را در مورد نحوه احراز هویت الکترونیکی بیابید .

آیا مراکز احراز هویت سجام با مراکز احراز هویت کارگزاری ها متفاوت است ؟

باید گفت پاسخ به این سوال مثبت است و مراکز احراز هویت سجام با مراکز احراز هویت کارگزاری ها متفاوت هستند . در واقع تمام دفاتر پیشخوان دولت را می توان جزو مراکز احراز هویت سجام به شمار آورد اما در مورد کارگزاری ها اینگونه نیست .

برای آنکه در زمان مراجعه به مراکز احراز هویت ، هم احراز هویت سجام و هم احراز هویت کارگزاری را همزمان بتوانید انجام دهید بهتر است قبل از مراجعه لیست مراکز را بررسی کرده و مرکزی را که بتوان احراز هویت هر دو را در آن انجام داد انتخاب کرد . در این صورت تنها با یکبار مراجعه می توان مراحل دریافت کد بورسی را با انجام احراز هویت به اتمام رساند . در جدول زیر می توانید لیست مراکز احراز هویت کارگزاری های معتبر را دریافت کنید .

لیست مراکز احراز هویت

کارگزاری آگاه،  کارگزاری مفید،  کارگزاری مبین سرمایه

برای انجام احراز هویت مدارکی لازم است که اگر ثبت نام کننده بدون در دست داشتن این مدارک به مراکز مراجعه کند نمی تواند احراز هویت خود را انجام دهد . بنابراین ثبت نام کنندگان باید از قبل این مدارک را آمده کرده و در هنگام مراجعه همراه خود داشته باشند . در مقاله زیر مدارک لازم برای احراز هویت سجام به طور کامل برشمرده شده است .

برای فعالیت در زمینه بورس و ثبت نام در سامانه سجام سن و سال ملاک عمل نبوده و مطابق قانون تمام ایرانیان پس از تولد و دریافت اطلاعات هویتی می توانند کد بورسی دریافت کنند . کودکان و نوجوانان زیر سن 18 سال باید توسط سرپرست خود در سامانه سجام ثبت نام شوند . برای انجام ثبت نام در سامانه سجام باید اطلاعات شناسنامه ای و بانکی کودک وارد شود اما شماره همراه یا آدرس ایمیل می تواند متعلق به والدین باشد .


نویسنده: عاطفه جمالی دسته بندی: سایر موضوعات تجاری تاریخ ثبت: 05:28 1403/1/10 353 نفر بازدید