کد پیگیری سجام

1403/1/10 06:08

کد پیگیری سجام

بورس در ایران از سال 1346 شروع به کار کرد و امروزه به یکی از پر بازده ترین بازارهای سرمایه ای ایران مبدل شده است . سرمایه گذاران برای فعالیت در این بازار لازم است ابتدا در یک سامانه به نام سامانه سجام ثبت نام به عمل آورند . فرآیند ثبت نام کاملا به صورت اینترنتی انجام شده و برای تکمیل مراحل آن لازم است به تمام اطلاعات شناسنامه ای ، ارتباطی و بانکی دسترسی وجود داشته باشد .

بعد از آنکه ثبت نام به طور کامل انجام شود ، تا 24 ساعت یک کد پیگیری به شماره همراه ثبت نام کننده پیامک می شود . دسترسی به این کد پیگیری برای انجام فرآیند احراز هویت الزامی است و باید در حفظ آن کوشش کرد . بعد از دریافت این کد پیگیری کاربر می تواند به دفاتر پیشخوان خدمات دولت برای انجام احراز هویت مراجعه کند . در ادامه به توضیحاتی در خصوص کد پیگیری سجام می پردازیم .

دریافت کد پیگیری سجام

سامانه سجام یک مرجع اطلاعاتی برای ثبت و نگهداری اطلاعات سرمایه گذاران در زمینه بورس محسوب می شود . راه اندازی این سامانه مزایای فراوانی برای سرمایه گذاران دارد و برای دریافت کد بورسی نیز ثبت نام در آن لازم و ضروری است . برای ثبت نام در این سامانه ابتدا باید به آدرس sejam.ir مراجعه کرده و از قسمت ثبت نام در سامانه سجام با وارد کردن اطلاعات زیر مراحل ثبت نام را تکمیل کنید :

1- اطلاعات شناسنامه ای شامل نام ، نام خانوادگی ، تاریخ تولد ، نام پدر ، شماره شناسنامه ، کد ملی ، سری و سریال شناسنامه  

2- اطلاعات ارتباطی شامل آدرس محل سکونت ، محل کار ، کد پستی ، تلفن ثابت و تلفن همراه

3- اطلاعات بانکی شامل شماره حساب ، نام بانک ، نام شعبه ، کد شعبه و شماره شبا

بعد از تکمیل و ذخیره اطلاعات در این سامانه تا 24 ساعت یک کد پیگیری به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود . لازم به ذکر است که صرف ثبت نام در این سامانه برای دریافت کد بورسی کافی نیست و باید بعد از آنکه کد پیگیری به دست شما رسید ، با در دست داشتن این کد و مدارک به یکی از مراکز احراز هویت برای انجام احراز هویت مراجعه کنید .

چگونه کد سجام را بازیابی کنیم؟

همانطور که گفته شد بعد از تکمیل مراحل ثبت نام در سامانه سجام ، بدون در اختیار داشتن کد پیگیری ، امکان انجام احراز هویت سجام وجود ندارد . اما در صورتی که به هر علتی این کد پیگیری مفقود یا از دسترس کاربر خارج شد چه باید کرد ؟ سامانه سجام یک راه حل برای این موضوع ارائه داده است . از طریق این سامانه می توان کد پیگیری ثبت نام را با استفاده از روش زیر بازیابی کرد .

1- در اولین قدم باید عبارت سامانه سجام یا نشانی sejam.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوید .

2- در صفحه ای که برای شما نمایش داده می شود ، عبارت بازیابی کد پیگیری را که داخل یک کادر طوسی رنگ قرار دارد انتخاب کنید .

3- بعد از ورود به این قسمت باید شماره تلفن همراه خود را به همراه کد پیگیری درج شده در این صفحه در کادرهای خالی وارد کرده و گزینه دریافت کد تایید را فعال کنید .

4- بعد از چند لحظه برای تلفن همراه شما یک کد تایید ارسال می شود که باید آن را در قسمت مشخص شده وارد کرده و بعد از درج کد ملی و عبارت امنیتی وارد مرحله بعد شوید .

نکته بسیار مهمی که گفتن آن خالی از لطف نیست آن است که تنها ثبت نام در سامانه سجام برای دریافت کد بورسی کافی نیست و باید در یک کارگزاری نیز ثبت نام به عمل آید . بعد از تکمیل مراحل ثبت نام لازم است به یکی از مراکز احراز هویت که مقاله زیر لیست آن ها آورده شده برای انجام احراز هویت و دریافت کد بورسی مراجعه کرد .

برای فعالیت در زمینه بورس و ثبت نام در سامانه سجام سن و سال ملاک عمل نبوده و مطابق قانون تمام ایرانیان پس از تولد و دریافت اطلاعات هویتی می توانند کد بورسی دریافت کنند . کودکان و نوجوانان زیر سن 18 سال باید توسط سرپرست خود در سامانه سجام ثبت نام شوند . برای انجام ثبت نام در سامانه سجام باید اطلاعات شناسنامه ای و بانکی کودک وارد شود اما شماره همراه یا آدرس ایمیل می تواند متعلق به والدین باشد .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کد پیگیری سجام در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون کد پیگیری سجام پاسخ دهند .


نویسنده: عاطفه جمالی دسته بندی: سایر موضوعات تجاری تاریخ ثبت: 06:08 1403/1/10 126 نفر بازدید