سایت فروش سهام عدالت

1403/1/28 11:11

سایت فروش سهام عدالت

از آنجایی که امکان آزادسازی سهام عدالت و نقل و انتقال این سهام در بازار بورس فراهم شده است دو راهکار پیش روی سهامداران قرار دارد . اول آنکه مشمولان سهام عدالت می توانند بدون انجام هیچ اقدامی مانند سه سال گذشته سود خود را از شرکت های سرمایه گذاری استانی دریافت کنند و به اصطلاح روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود در پیش بگیرند .

گزینه دومی که در پیش روی سهامداران قرار دارد انتخاب روش غیر مستقیم برای مدیریت سهام می باشد که در این روش سهام آزاد شده و قابلیت فروش در بازار بورس را پیدا می کند . برای انتخاب روش غیر مستقیم که قدم اول برای فروش سهام عدالت محسوب می شود ، سایتی راه اندازی شده است که سهامداران لازم است به آن مراجعه کرده و مراحل آزادسازی را تا آخر طی کنند . در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص مراحل و سایت فروش سهام عدالت پرداخته شده است .

مراحل فروش سهام عدالت

سهامداران برای آنکه مجوز فروش سهام های عدالت خود را پیدا کنند چند مرحله در پیش رو دارند . اول آنکه باید از طریق سایت سامانه سهام عدالت به نشانی samanese.ir مراحل آزادسازی سهام عدالت خود را تا انتها تکمیل کنند و روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند .

از آنجایی که سهام عدالت همانطور که از نام آن پیداست یک سبد سهامی است که از سهام 60 کارخانه و شرکت دولتی تشکیل شده است ، تنها محیطی که برای خرید و فروش آن می توان متصور شد ، بازار بورس و اوراق بهادار می باشد . بنابراین سهامداران متقاضی آزادسازی سهام عدالت ، لازم است قبل از هر اقدامی یک کد بورسی دریافت کنند .

اما کد بورسی را چگونه و از کجا می توان دریافت کرد ؟ مراحل دریافت کد بورسی هم مانند آزادسازی سهام ، به صورت اینترنتی انجام می شود . برای دریافت کد بورسی در قدم اول لازم است در سامانه سجام که به نوعی یک بانک اطلاعاتی محسوب می شود ثبت نام کرد . برای ثبت نام در سامانه فروش سهام عدالت باید به تمام اطلاعات شناسنامه ای ، ارتباطی و بانکی دسترسی داشت .

در قدم دوم باید از بین شرکت های کارگزاری موجود ابتدا یک شرکت کارگزاری انتخاب شود . بعد از انتخاب کارگزاری مورد نظر باید به سایت آن مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را که تقریبا شبیه مراحل ثبت نام سامانه سجام می باشد تا انتها تکمیل کرد . کارگزاری ، فضایی را برای کاربران خود فراهم می کند که بتوانند در آن فضا به نقل و انتقال سهام مورد نظر خود به صورت آنلاین بپردازند .

سایت فروش سهام عدالت

بعد از طی کردن مراحلی که پیش تر اشاره کردیم لازم است در قدم آخر ، احراز هویت سامانه سجام و کارگزاری منتخب خود را انجام دهید . احراز هویت از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت انجام گرفته و برای انجام آن لازم است مدارکی را برای احراز هویت همراه خود داشته باشید . با انجام مراحل زیر می توانید لیست دفاتر خدمات پیشخوانی را که امکان انجام احراز هویت در آن ها وجود دارد به همراه آدرس و شماره تلفن بیابید .

1- عبارت سامانه سجام یا آدرس sejam.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوید .

2- بعد از ورود به صفحه اصلی گزینه لیست مراکز احراز هویت را که در یک کادر سبز رنگ قرار گرفته است از بین گزینه ها انتخاب کنید .

3- در این زمان یک صفحه برای شما به نمایش در می آید که بعد انتخاب استان ، شهر و نوع دفتر مورد نظرتان می توانید لیست مراکز را همراه آدرس و شماره تلفن آن مشاهده کنید .

بعد از انجام احراز هویت یک بورسی به شما تعلق می گیرد و با استفاده از آن می توانید در صفحه شخصی خود در کارگزاری به خرید و فروش سهام بپردازید . شرکت های کارگزاری متعددی در بازار بورس و اوراق بهادار مشغول فعالیت هستند که تفاوت این کارگزاری ها در میزان خدماتی است که ارائه می کنند ،

می توان گفت که کارگزاری خوب به کارگزاری گفته می شود که در دسترس بوده و امکانات بیشتری در اختیار کاربران خود قرار میدهد . در ادامه لیست چند مورد از کارگزاری های مختلف را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید با بررسی و تامل یکی از آن ها را برای ثبت نام انتخاب کنید .

نام کارگزاری شماره ثبت در سازمان بورس نام کارگزاری شماره ثبت در سازمان بورس

آگاه 10693 بانک پاسارگاد 10654

آبان 10645 بانک تجارت 10656

مفید 10703 بانک آینده 10663

فارابی ( عمران ) 10734 بانک سامان 10710

مبین سرمایه 10705 بانک ملت 10629

قرار است به زودی امکان احراز هویت سامانه سجام به صورت الکترونیکی و از طریق همین سامانه فراهم شود . این مسئله فواید زیادی برای کاربران خواهد داشت از جمله آنکه از اتلاف وقت آن ها در صف انتظار دفاتر پیشخوان خدمات دولت جلوگیری می شود . در مقاله زیر مراحل و نحوه احراز هویت الکترونیکی سامانه سجام به طور کامل توضیح داده شده است .


نویسنده: عاطفه جمالی دسته بندی: سایر موضوعات تجاری تاریخ ثبت: 11:11 1403/1/28 374 نفر بازدید