حضانت دختر دوازده ساله

1403/1/10 05:41

حضانت دختر دوازده ساله

به محض جدایی والدین از یکدیگر ، مسئله حضانت فرزندان مطرح می شود . حضانت فرزند دختر بدلیل پیوند عاطفی و نیازهایی که به والدین خود دارد ، مسئله ای بسیار مهم است که قانونگذار نیز به آن بی توجه نبوده است . بر اساس قانون مدنی ، حضانت فرزند دختر تا سن هفت سالگی با مادر است . بعد از آن ، حضانت تا سن نه سالگی با پدر است . پس از رسیدن به سن نه سالگی هم خود فرزند دختر می تواند انتخاب کند که می خواهد با کدامیک از والدینش که می خواهد زندگی کند . بر این اساس ، در این مقاله ابتدا به بررسی اینکه حضانت فرزند دختر با چه کسی است می پردازیم و در ادامه حضانت دختر دوازده ساله با کیست را مورد بررسی قرار می دهیم .  

حضانت فرزند دختر با چه کسی است؟

جهت اطلاع از اینکه حضانت فرزند دختر با چه کسی است ، باید ابتدا بدانیم که دختر در چه سنی است . به این دلیل که قانونگذار سه بازه سنی برای حضانت دختران در نظر گرفته است . به همین مناسبت ، حضانت فرزند دختر تا سن هفت سالگی بر عهده مادرش است . بعد از سن هفت سالگی تا رسیدن به سن بلوغ یعنی نه سال تمام قمری حضانت بر عهده پدر دختر قرار می گیرد . اما پس از اینکه دختر به سن نه سال تمام قمری رسید ، خود فرزند دختر می تواند انتخاب نماید که می خواهد با کدامیک از والدینش که می خواهد زندگی کند .

حضانت دختر دوازده ساله با کیست؟

گاهی این پرسش مطرح می شود که حضانت دختر دوازده ساله با کیست ، یا حضانت دختر چهارده ساله با چه کسی است . برای پاسخ دادن به این سوال ، همانگونه که در قسمت قبل اشاره شد ، بایستی به بازه سنی دختر که در قانون مدنی اشاره شده است توجه نماییم . در واقع دختر دوازده ساله در سن بلوغ قرار دارد و از سن حضانت خارج شده است . بنابراین ، خود وی می تواند انتخاب کند که می خواهد با کدامیک از والدینش که می خواهد زندگی کند . لذا گرفتن حضانت دختر دوازده ساله نیازمند اقدام قانونی در دادگاه نیست .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد حضانت دختر دوازده ساله به سایت عدل نوین مراجعه کنید . کارشناسان مرکز عدل نوین نیز آماده اند تا به سوالات شما عزیزان پاسخ دهند.


نویسنده: عاطفه جمالی دسته بندی: حضانت تاریخ ثبت: 05:41 1403/1/10 182 نفر بازدید