انواع زنا

1403/1/17 23:13

انواع زنا

زنا یکی از جرائم منافی عفت است که در اسلام نیز عملی حرام به حساب می آید . تحقق جرم زنا ، در شرایط خاصی ممکن است مثل اینکه رابطه جنسی باید به صورت کامل رخ دهد ( یعنی دخول آلت مرد در آلت زن به اندازه ختنه گاه ) هم چنین بین زن و مرد نباید رابطه زن و شوهری باشد . علاوه بر این زن و مرد باید به اینکه مرتکب عمل حرامی می شوند آگاه باشند . از شرایط دیگر زنا می توان به بلوغ اشاره کرد . زن و مردی که زنا کرده اند تنها در صورتی مجازات حدی می شوند که بالغ باشند . مجموع این موارد منجر به شکل گیری جرم زنا می شود . اما جرم زنا خود نیز دارای انوع مختلفی است . از این رو در این مقاله به بررسی انواع زنا از جمله زنا با محارم نَسَبی ، زنای محصنه یا محصن ، زنای غیر محصنه و زنای به عنف می پردازیم .  

زنا با محارم نَسَبی

اولین مورد از انواع زنا که با توجه به تعریف این جرم می توان به آن رسید ، زنا با هم خون یا زنای نسبی است . محرم نسبی یعنی کسی که هم خون و محرم ماست مثل برادر ، خواهر ، مادر ، پدربزرگ ، دایی ، عمه ، عمو ، خاله . چون بین این افراد هرگز نمی توان علقه زوجیت متصور شد ، یعنی بین آنها رابطه زن و شوهری برقرار کرد ، پس رابطه جنسی بین آنها زنا خواهد بود .  

زنای محصنه یا محصن

زنای محصنه به زنایی گفته می شود که فرد متاهل انجام می دهد . در این حالت فرد همسری دائمی دارد که می تواند هر زمان خواست با او رابطه داشته باشد و هیچ مشکلی مثل بیماری و غیبت طولانی ، درباره این موضوع وجود ندارد  اما باز هم اقدام به زنا می کند . اگر بین زن و شوهر ، مرد زنا کند ، زنای محصن است و اگر زن زنا کند ، زنای محصنه است .  

زنای غیر محصنه

زنای غیر محصنه به زنایی گفته می شود که محصنه نیست . زنای غیر محصنه به دو دسته تقسیم می شود :

1- زنای غیر محصنه فرد متاهل : به این ترتیب که اگر فرد متاهلی به دلیل غیبت طولانی همسرش یا بیماری او و مواردی از این دست ، نتواند با او رابطه جنسی داشته باشد ، زنا غیر محصنه خواهد بود .  

2- زنای غیر محصنه فرد مجرد : در زنای غیر محصنه فرد مجرد ، فرد به اراده خودش اقدام به برقراری رابطه زنا می کند .  

زنای به عنف  

نوع دیگر از انواع زنا ، زنای به عنف به معنای زنایی است که به صورت اجباری صورت گرفته است و یکی از دو طرف راضی به زنا نیست . مثل زمانی که مردی به زور به زنی تجاوز می کند و یا اینکه بعد از تهدید زن را وادار به رابطه جنسی کنند حتی اگر زن تسلیم شود باز هم زنا رخ می دهد .  

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع زنا به سایت عدل نوین مراجعه کنید . کارشناسان مرکز عدل نوین نیز آماده اند تا به سوالات شما عزیزان پاسخ دهند.


نویسنده: عاطفه جمالی دسته بندی: رابطه نا مشروع تاریخ ثبت: 23:13 1403/1/17 250 نفر بازدید