جرم انتشار عکس و فیلم خصوصی و تهدید به آن

1403/2/7 05:04

جرم انتشار عکس و فیلم خصوصی و تهدید به آن

یکی از جرایمی که این روزها در سطح جامعه رواج پیدا کرده است ، انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران است . حتی بعضی از افراد با استفاده از عکس و فیلمی و صدایی که از دیگری دارند اقدام به اخاذی می کنند . خوشبختانه قانونگذار با مراقبت از حقوق افراد ، قواعد و مقرراتی را تنظیم کرده است . این قواعد و مقررات به افراد کمک می کند تا اجازه ندهند دیگری از آنها سوء استفاده کند . بنابراین افرادی که اقدام به انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران می کنند ، طبق قانون محکوم خواهند شد . حتی تهدید به انتشار عکس و فیلم نیز جرم است . علاوه بر اینها در صورتی که کسی عکس ، فیلم یا صدای دیگری را تغییر دهد و بعد از آن انتشار دهد ، باز هم مشمول مجازات خواهد بود . از این رو در این مقاله به بررسی جرم انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران و تهدید به انتشار فیلم ، عکس و صدا دیگران می پردازیم .  این جرایم در دسته جرایم رایانه ای قرار دارند . 

” انتشار فیلم ، عکس و صدای دیگران جرم است “

جرم انتشار فیلم ها و عکس های خصوصی دیگران

سوء استفاده از فیلم و عکس های خصوصی و خانوادگی دیگران یکی از شایع ترین جرایمی است که این روزها  موضوع پرونده های مراجع قضایی و نیروی انتظامی را تشکیل می دهد . انتشار فیلم و تصاویر خصوصی دیگران ، بدون رضایت آنها ، اغلب موجب هتک حرمت افراد شده است و باعث جریحه دار شدن اعتماد آنها است . البته این جرم به دو صورت در قانون در نظر گرفته شده است :  

اول موردی است که کسی اقدام به تغییر یا تحریف و انتشار عکس و فیلم دیگران کند ،

دوم موردی است که کسی فیلم ، عکس یا صدای دیگری را بدون رضایت او منتشر کند .

کسی که از هر یک از موارد بالا صدمه دیده باشد ، باید برای رسیدگی به این جرم ابتدا شکایت خود را در دادسرا یا کلانتری ثبت کند تا مراحل رسیدگی به جرم آغاز شود تا بعد از طی مراحل قانونی ، مجازات در نظر گرفته شود .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جرم انتشار عکس و فیلم خصوصی و تهدید به آن به سایت عدل نوین مراجعه کنید . کارشناسان مرکز عدل نوین نیز آماده اند تا به سوالات شما عزیزان پاسخ دهند.


نویسنده: عاطفه جمالی دسته بندی: جرایم رایانه ای تاریخ ثبت: 05:04 1403/2/7 583 نفر بازدید