صورتجلسه بیستمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور

1403/2/7 17:04

صورتجلسه بیستمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور

صورتجلسه بیستمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور

براساس دعوتنامه شماره 6266/37 مورخ 77/9/24 جلسه اضطراری شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، بنا به تقاضای سازمان حفاظت محیط زیست در ساعت 19 سه شنبه 77/9/24 در وزارت کشور تشکیل گردید. 
در آغاز جلسه، دبیر شورای عالی گزارشی از بحرانی بودن آلودگی هوای تهران و اعلام وضعیت شرایط اخطار توسط وزارت بهداشت و درمان و اعلامیه صادره از سوی معاونت راهنمایی و رانندگی و امور حمل و نقل ناجا و پخش آن در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اجرای طرح محدودیت حرکت براساس شماره های زوج و فرد خودروها و عدم هرگونه هماهنگی با شورای عالی را اعلام داشت. سپس ریاست شورای هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از حاضرین در جلسه درخواست نمودند که راهکارهای فوری و قابل اجرا برای گذر از بحران فعلی، طرح نیروی انتظامی و پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست را به جلسه ارائه نمایند. 
در ادامه، معاونت راهنمایی و رانندگی گزارشی از چگونگی صدور اطلاعیه را اعلام و از طرح یاد شده دفاع نمود و پس از دو ساعت بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات متأثر از اجرای طرح بالا و عدم امکان پاسخگویی به آنها، اعضای شورای عالی تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ نمودند:
1. از وزارت آموزش و پرورش درخواست شود که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 25 و 77/9/26 کلیه مدارس را تعطیل کند.
2. معاونت راهنمایی و رانندگی و امور حمل و نقل ناجا، کنترل و نظارت دقیق بر تردد در محدوده ممنوعه ترافیک شهر تهران را به طور مستمر اعمال و از ورود خودروهای فاقد مجوز جداً جلوگیری نماید و شهرداری تهران نیز از صدور مجوز یک روزه تا اطلاع ثانوی خودداری نماید.
3. نظر به این که اعلام کان لم یکن بودن اطلاعیه معاونت راهنمایی و رانندگی به مصلحت نمی باشد، به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام گردد که از ادامه پخش اطلاعیه مذکور خودداری نماید و به علاوه معاونت راهنمایی و رانندگی نیز برگه جریمه ای به این منظور صادر ننماید.
4. به منظور آمادگی در مواقع بحران، دبیرخانه شورای عالی موظف گردید با همکاری نهادها و ارگان های عضو، نسبت به مطالعه و تهیه دستورالعمل اجرایی شرایط بحران اقدام نماید.

معاون عمرانی وزیر کشور- احمد خرم

نویسنده: علیرضا مقیمی دسته بندی: قوانین کیفری تاریخ ثبت: 17:04 1403/2/7 260 نفر بازدید